Sitemap
Søk
LOGG INN
?

Hvordan kan jeg registrere meg?

Enova Kunnskap tilbyr gratis veiledere og opplæring i den digitale læringsplattformen Motimate. Denne tjenesten krever pålogging, og skjema for registrering finner du når du klikker på opplæringen du ønsker å gjennomføre på enova.no/kunnskap/.

Når du har fylt ut informasjon om deg og din bedrift, blir denne informasjonen brukt til å lage en ny bruker til deg i Motimate.

Du vil deretter få en bekreftelse på nettsiden som sier at du nå er påmeldt valgt opplæring, i tillegg til en e-post fra Motimate som forklarer deg hvordan du logger deg på læringsplattformen.

Pa__meldt_kurs.png

Denne e-posten kan se slik ut:

Hei

Du er nå klar til å gjennomføre «6 steg til god energiledelse» i læringsplattformen Motimate. Introduksjon er gratis og gir konkrete tips som hjelper deg i gang. God energiledelse lønner seg!

Du kan logge deg inn på nettløsningen her: https://enovakunnskap.web.moti... eller du kan laste ned appen til mobil her: https://enovakunnskap.motimate... Ditt Motispace er enovakunnskap

Ditt passord er:

Med vennlig hilsen Enova Kunnskap

?

Hvordan får jeg tak i Motimate-appen på mobilen?

Det enkleste er å åpne e-posten du fikk ved registrering på mobilen din. Lenken tar deg til nedlastningssiden https://enovakunnskap.motimateapp.com/download?id=417292

Andre alternativer:

Appen for IOS (iPhone) lastes ned fra Apples App Store. Du kan lese mer om appen her:

https://apps.apple.com/no/app/motimate-training/id1195922910?ls=nb

Appen for Android-mobiler lastes ned fra Google Play. Du kan lese mer om appen her:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motimateapp.motimate

Vi anbefaler at du skaffer deg Motimate-appen til  mobil eller nettbrett slik at du alltid har kursene tilgjengelig. Du får også varslinger om eventuelle nye, relevante kurs. 

?

Hvordan finner jeg tilbake til kursene i Motimate hvis jeg har gått ut av nettsiden?

Du følger lenken du fikk i e-posten da du registrerte deg, eller bruker denne lenken:

https://enovakunnskap.web.motimateapp.com/

Når du har logget deg på kan du fortsette der du slapp.

I Motimate-appen trenger du ikke logge deg inn mellom hver gang du bruker appen, og den viser deg enkelt hvor du er kommet i kursene dine. 

?

Jeg har ikke fått feilmelding fra skjema-utfyllingen, men jeg finner ikke e-posten med brukernavn og passord. Hva skal jeg gjøre?

Det kan være flere grunner til at du ikke finner e-posten med brukernavn og passord:

  • E-posten har havnet i mappen for søppelpost eller «spam».
  • E-posten er automatisk sortert og flyttet til en annen mappe. Det enkleste er da å søke gjennom e-postene dine etter «Velkommen til Motimate!» eller bare «Motimate».
  • Det kan være tekniske leveringsproblemer i e-postsystemene. Dette kan føre til forsinkelser i utsendelser, eller i verste fall gjøre at e-poster ikke kommer fram.
  • Du har en skrivefeil i e-postadressen din ved registrering. Da vil du ikke kunne få e-poster fra oss (eller Motimate).

Hvis ingen av forklaringene over passer anbefaler vi at du går inn på https://enovakunnskap.web.motimateapp.com/password/reset og fullfører prosessen for å resette passordet ditt for e-postadressen du har registrert.

?

Motimate ber meg om å oppgi mitt «MotiSpace». Hva er det?

«Motispace» er stedet hvor opplæring og kurs fra Enova Kunnskap er samlet.

Du kan skrive inn «enovakunnskap» (i ett ord) eller «Enova Kunnskap» (i to ord) for å få tilgang.

Det vil du bli spurt om ved førstegangsbruk av mobilappen, og hver gang du bruker PC/Mac.

?

Jeg får feilmelding når jeg fyller ut registreringsskjemaet. Hvorfor det?

Dersom noe har gått galt i registreringsskjemaet vil det vises på bunnen av skjemaet slik:

Feil_ved_registrering.png

Det kan være flere grunner til at du får feilmelding.

  • Er alle feltene i skjemaet riktig utfylt? En rød ramme rundt et felt i skjemaet betyr at det ikke er korrekt utfylt.
  • Er du allerede registrert på mailadressen? Har du allerede en bruker skal du allerede ha fått en e-post med påloggingsdetaljer. Dersom du ikke finner e-posten kan du gå til https://enovakunnskap.web.motimateapp.com/password/reset for å få tilbakestilt passordet ditt.

Det kan også hende det er andre typer feil som har skjedd. Feilmeldingen kan være en indikasjon på at noe er galt med enova.no/kunnskap eller med Motimate-systemet. Vi blir i slike sjeldne tilfeller varslet om feilen og vil rette opp i den så fort som mulig. 

?

Jeg har mistet passordet mitt. Hva skal jeg gjøre?

Hvis du har mistet eller glemt passordet ditt kan du tilbakestille det:

?

Kan jeg bruke passord jeg har fått av Enova tidligere?

Nei, det kan du ikke.

?

Skal jeg være bekymret for personvernet mitt?

Det trenger du ikke å være.

Enova.no tar ditt personvern på alvor. Informasjon om retningslinjer rundt personvern ligger på https://www.enova.no/om-enova/cookies-og-kildevern/

Motimate tar også sikkerhet og personvern på alvor. Deres informasjon finner du på https://about.motimateapp.com/privacy og https://about.motimateapp.com/general-security-information

?

Jeg kommer inn på Motimate, men jeg finner ikke kursene fra Enova Kunnskap. Hva skal jeg gjøre?

Når du er logget inn på Motimate, blir alle «motiene» (=kursene) du har tilgang til listet opp i «Min trening», som ligger i navigasjonsfeltet som vist under:

Motimate_Enova_meny.png

Du kan også gå rett til «Min trening» ved å gå til https://enovakunnskap.web.motimateapp.com/training/my/section/kind_2

Nye kurs kommer stadig til, både generelle og spesifikke for enkelte næringsgrupper eller roller. Du kan søke eller bla gjennom alle kursene som er tilgjengelig under «Utforsk».