Generell veiledning om rapportering
Under finner du en samling generelle spørsmål prosjekteiere stiller i forbindelse med rapportering.
Generelle spørsmål om rapportering og endringer
Formelt ansvarlig eller kontaktperson hos søker kan gi andre tilgang til prosjektet.
Dette gjør du ved "legg til/endre bruker" i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Det kan være flere årsaker til dette:
- Sjekk at du legger inn samme brukernavn/epost adresse som når du søkte.
- Du kan trykke "glemt passord" hvis du er usikker på hva det var.
- Dersom du skal rapportere for noen andre må disse gi deg tilgang. De må da logge seg inn og velge "legg til/endre brukere" og gi deg tilgang.
- Dersom vedkommende som sendte søknaden har sluttet i foretaket og ikke lenger er tilgjengelig, ta kontakt med Enova.
Trykk på navnet ditt øverst til høyre i Enovas søknads- og rapporteringssenter, og legg inn ny informasjon.
Trykk på navnet ditt øverst til høyre i Enovas søknads- og rapporteringssenter, og legg inn ny informasjon.
Endringer kan meldes inn i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Endringsmeldinger registreres fortløpende.
Endringssøknader må innvilges av Enova for å være gyldig.
Du kan søke utvidet prosjektperiode i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Ved rapportering gjøres det en automatisk sjekk opp mot KAR (bankenes konto- og adresseringsregister). Her blir det gjort en kontroll av at kontonummeret tilhører søkers organisasjonsnummer. Dersom kontonummer og organisasjonsnummer ikke samsvarer, får dere ikke lov til å gå videre med rapporteringen.
Det må da søkes om "endring av tilskuddsmottaker". Dette kan gjøres i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Da kan du sende en epost om dette til post@enova.no. Vi vil da kansellere tilsagnet hos oss.
Du finner informasjon om frister i Enovas søknads- og rapporteringssenter. Enova sender også påminnelse per e-post i forkant av fristene.
Enova krever revisorrapport for støttebeløp over 1 million kroner.
Se generelle regler for tilskudd for ytterligere informasjon
Sjekk om alle påkrevde felt er fylt ut og ev. forsøk en annen nettleser. Hvis problemene vedvarer, ta kontakt med oss.
Du finner kontoopplysninger for saken i Enovas søknads- og rapporteringssenter.
Dette er beskrevet i programkriteriene samt Generelle regler for tilskudd fra Energifondet.
Se generelle regler for tilskudd for ytterligere informasjon
Med fakturaen kan du i tillegg laste opp tilbudet du fikk fra leverandør hvis leveransen og kostnaden er beskrevet der.
Utbetaling skjer normalt innen 4 uker fra Enova har mottatt sluttrapport inkludert alle dokumenter.